About Me

My photo
SAYA SEORANG FULL TIME PRIVATE PRACTITIONER YANG MEMPUNYAI KLINIK PERGIGIAN SENDIRI YANG BEROPERASI 6 HARI SEMINGGU DI KANTHAN CHEMOR PERAK.WAKTU URUSAN:SABTU-KHAMIS DAN CUTI UMUM 10 AM-8PM DAN JUMAAT CUTI.FREE DENTAL CHECK UP&CONSULTATION.SEMUA RAWATAN DISEDIAKAN TERMASUK IMPLAN DAN COSMETIC DENTISTRY.SEMUA PADA HARGA YANG BERPATUTAN.SAYA DI SINI ADALAH UNTUK MEMBANTU ANDA DAN BERKONGSI SERBA SEDIKIT PENGETAHUAN.JADIKAN DOKTOR GIGI SAHABAT ANDA..!!LET US MAKE U SMILE!!!

Saturday, June 12, 2010

DENTIST?TAKUTNYA...

Salam....lamanya tinggalkan blog ni..terasa rindu pulak,maklumlah terlalu sibuk dengan urusan kerja dan menguruskan anak sampai masa berlalu pun terlalu pantas rasanya..teringat satu kisah dahulu semasa saya bersama anak teruna yang belum pun menjangkau usia 2 tahun..kadang2 dek kerana terlalu rushing ke tempat kerja atau terlalu kesiankan anak yang terpaksa tinggal lama dengan pengasuh sehingga sehari suntuk,saya akan bawa anak ke tempat kerja..Untungnya ada pembantu yang boleh tengokkan anak semasa saya ada pesakit...dan anak saya ni juga ramah dengan pesakit yang datang terutamanya kanak-kanak..
Kadang2 dek kerana keramahan si kecil yang bertanya itu ini kepada pesakit,mereka akan tersenyum gelihati walaupun ramai yang menganggap bilik rawatan gigi adalah sangat menakutkan..itulah,kadang2 pesakit hanya perlukan sedikit terapi psikologi di bilik rawatan supaya ketakutan mereka hilang...seharusnya apabila pesakit melangkah ke dalam bilik rawatan lagi kita perlu wujudkan suasana mesra dengan ucapan selamat pagi atau mulakan bicara seperti"dah makan ke belum?"...pertanyaan yang sedikit itu memberi seribu makna kepada pesakit bila mana mereka terasa seperti kita begitu mengambil berat tentang mereka..ilmu ini bukan boleh dikuasai sehari dua tetapi pengalaman diperolehi akan membantu kita untuk menjadi doktor yang lebih friendly!!!

1 comment:

  1. hi Dr.Saya ada anak umur 5 tahun, takut sangat nak bejumpa Dr.gigi. Kami tinggal di persiaran brash, ipoh.Kalau boleh dapatkan nombor klinik atau handset Dr-Hanis

    ReplyDelete